Friday, July 17, 2009

Portselanile mõeldes

Kui juba käpikutamiseks läks, siis olgu siinkohal ära märgitud ka Peetri omad. Ei, mitte Petsi, vaid nimelt Peetri. Paik Kareda vallas. Aga alguse said nood sellest, et Türi kirjastus Saara üllitas Järvamaa kindakirjadega kaardid. Iseenesest väga vahva idee. Miskit sellist võiks teistegi kantide kohta olla.
Mina ei saanud muidugi teisiti, kui tellisin kaardid. Ja egas ma kaua neid käes niisama hoida ka mallanud, vaja ju miskit üles luua. Kuna minu lapsepõlvesuved on seotud nimelt Järvamaa ja Peetriga, siis oli too esimene muster, mille varrastele lõin. Ega ma tea millised need ammuste aegade kindad, mis sama kirja kandsid, olid, aga minu versioon on selline. Soonikuta. Ma isegi ei tea, aga mulle meeldivad sellised "voolujoonelised" kindad.

Valge lõng on Raasikult, sinine on Evilla oma, ostetud vanalinnas asuvast poekesest. Ega erinevate siniste hulgast oligi mul raske valida, aga too jäi mingil hetkel mäletamata põhjusel sõelale. Vardad nr. 2. Täitsa minu suurus kukkus välja, kuigi pilte sai eile tehtud käpikud mehe käes.

Raverlys ühes kommentaaris öeldi, et meenutavad portselani. Kui ma oma kunagisele käigule Meissenisse ja sellele imeilusale sini-valgele kirjatud kaunidusele mõtlen, siis kaudselt jah. Huvitavad seoses tekivad inimeste peades.

Fäustlinge. Ein estnischer Verlag namens "Saara" hat im Frühjahr Musterkarten mit Strickschriften ausgegeben. Die Muster stammen aus Järvamaa, Landkreis im Herzen von Estland. In einem der Bezirke - Peetri - habe ich alle Sommer meiner Kindheit verbracht bei der grossmutter. Deshalb war ich auch so interessiert und habe eben von dem Muster begonnen. Die weisse Wolle stammt von Aade Lõng, Raasiku. Mehr wird es ja über ihre buntgefärbte Wolle gesprochen, aber sie haben dort auch schöne unifarbene Wolle und Naturtöne. Blaue Wolle ist von Evilla, gekauft aus einem kleinen Geschäft am Rathausplatz. Nadelspiel Nr. 2. Grösse - passen mir perfekt.

Labels:

5 Comments:

Anonymous Elke said...

Die Handschuhe sehen sehr schön aus. Ein tolles Muster. Ich habe bisher erst einmal Handschuhe gestrickt und die sind uni.
Viele Grüße
Elke

13:06  
Anonymous Anonymous said...

Esimene pilt on väga armas!
Ilusad käpikud. On meil ikka ilusaid kindakirju!

13:22  
Blogger KK said...

Ilusad!!!

13:30  
Blogger Mari-Liis said...

Vapustavalt ilusad!

07:33  
Anonymous Silke said...

Deine Handschuhe sehen toll aus. Ich liebe ja diese traditionellen Muster sehr. Kann man die Karten irgendwo bestellen ?
Viele Grüße, Silke

18:28  

Post a Comment

<< Home