Monday, December 01, 2008

Vaikuse aegu

Kohe kuidagi piinlik on alustada uue postitusega peale nii pikka vaikust. Üks kuu oleks justkui vahele jäänud, sest tänasega tegi aasta viimane algust ning minu eelmised read-pildid jäid oktoobrisse. Mis parata, kiire aeg oli. Töine. Vähe sellest, et ma siia kirjutada ei jõudnud, ma ei jõudnud suurt miskit kududa ka. Mõned pisiasjad, mis ma igaks petteks, et päris ära ei ununeks, ka üles riputan. Aga jah, tööl kiire, siis suur kuhil hobitööd ja olidki täidetud nii päevad kui õhtud.

Nagu öeldud, mõned sokid on mul siiski ette näidata. Pruunid on oktoobrikuu värvispektri sokid. Lõng on MiniVital, 2 tokki; vardad 2,5. Ei midagi erilist, nagu kõik minu selle aasta värvispektri sokid palmikuga peal. Muster pärit ajakirjast Novita 4/99. Muster on ka teistel esitletavatel samast kohast, vahe on vaid lõngas. Nii on novembrikuu hallid G-B Wolle Jil-ist, 2,5 vardad ja kulu pisut üle kahe toki. Septembrikuu oranžid on aga taas tudusokid, lõngaks Rowani Felted Tweed. Vat nendega oli jama, sest mina ei leidnud meeldivat oranži villast lõnga. Jäta või sokid tegemata. Ja siis ulatas Veimevaka Liina mulle toki toda heledamat, ise ostsin toki tumedamat juurde, sest tokist mina paari ei saa. Ja nii nad valmis saidki.

Neljas paar on ka varrastel, st. värvispektri viimane - jõulutooni. Aga nendega kulub veel hetk aega.
Ja vahepeal valmis veel ka 5. sokipaar (valmimise järjekord on küll veidi teine), seekord siis kallimale. Samas sobis seegi spektrisse - november ja hall. Seekord aga oli muster veidi muu kui see lihtne palmik jalal. Ei miskit keerulist, aga keerutatud sai pisut enam kordi häeste tavalist palmikut. Muster on ühest saksa sokiajakirjast, mida meilgi siin ikka ja jälle müüakse (Lea Spezial Handarbeiten; LH 239; mudel 9). Lõngaks on Regia Tweed sokilõng, vardad võtsin nr. 2. Proovisin ka 2,5, aga too tulemus jäi kuidagi liiga löts. (Lõngatokil soovitatakse aga koguni kuni 3, ei saa mina aru, kuidas toda nendega kududa õnnestub.) Polnudki meespoolele ammuilma sokke teinud, polnud vajadust. Mingi aeg kudusin kuhja sokke talle ja tänapäeva sokilngad ei ju lagune jaals niisama lihstalt. Ega olnud ka nüüd vajadust, aga ma lihtsalt tahtsin. Seda enam, et lõngu on ilusaid juurde tulnud.

Meespool sai veel miskit minu tehtut endale - mütsi. Hakkasin kuduma Keskmikule mütsi a la Muhv (Muhv, palun ära pahanda, aga see idee oli nii vahva ja ma ei saa oma üht allikat mainimata jätta. Seda enam, et mu esimene pääsuke on Sinugi kasutet mustriga). Kunagi ammu, tegelikult küll eelmine aasta selle valgekaanelise kindaraamatu ilmudes, ma isegi mõtlesin kindamustriga mütsi kudumisele, küll veidi teisel kujul kui Muhv selle idee realiseeris, aga sinnapaika see tookord jäi. Nüüd aga lisandus suvel too "Mulgi kinnaste" vihk ja Muhvi müts ning ei saanud proovimata jätta minagi. Esimene katse ebaõnnestus sel põhjusel, et silmade arv ja soovitud peanupu suurus läksid lahku. See tõsiasi sai mulle lõplikult selgeks, kui müts oli pea et lõpukorral. Vardad sees ei meeli poistele eriti proovida ja mõõdulindi tulemus osutus petlikuks. Aga noh, mehi on mul siin rohkem. Meespool küll ütles, et tal ju on too pealuudega müts, aga ega ta otsesõnu mütsi vastu miskit kostnud. Ja nii ta saigi veel ühe peakatte. Ühest küljest ebaõnnestumine, teisalt - pole ju hullu kedagist. (Pildil pole ma noid nurki maha pressinud, täitsa nõelasilmast tulnult sai pildile.)


Lõngaks on Hjertegarni Ciao Trunte ja türkissinine on poolilõng Epu poest. Vardad nr. 2. Muster on vihust "Mulgi kindad", Halliste nagu Muhvilgi. Ja see pole mitte viimane müts. Mul on teine ka juba pea et poolik. Seekord peaks tulema poisi mõõtu. Ma jõudsin korra vahepeal ka ühe kududa, aga see osutus väikseks. Nood mustrid tunduvad nii terviklikud ja ma ei taha noid lammutaad. Nii tuleb leida see õige laiuse ehk silmade arvuga variant. Esimene osutus liiga laiaks (silmade arv liiga suur), teine kitsukeseks. Loodame, et kolmas tuleb see õige. Aga sellega läheb veel hetk aega.
Valmis on veel miskit, aga vajab viimistlemist. Kuna mul on sel nädalal puhkus, siis peaks ma sedakorda ilma suurema ajakuluta hakkama saama. Loodetavasti töö mind enam nii enda hõlma ei haara. Samas .. mine tea milleks see kõik hea on/oli.

Ich habe zwar nicht geschrieben, jedoch was Fertiges zu zeigen. Nichts besonderes, einige Sockenpaare und eine Mütze. Es gibt noch was, nur im Moment noch keine Bilder.
Die Socken sind ja ganz gewöhnliche. Immer dasselber Muster mit dem Zopfstreifen aus Novita 4/1999. Nadelspiel 2,5. Material: braun- Minivital von Hjertegarn, orange - Rowan Felted Tweed (habe einfach keine andere schöne orangefarbene Wolle gefunden; so habe ich noch ein Paar Schlafsocken), grau - G-B Wolle Jil. Die graue Tweedsocken sind aus einer alten Lea Spezial Handarbeit Sockenheft, Herrensocken Model 9; gestrickt aus Regia Tweed, 2 Knäuel. Gestrickt für meinen Mann, ihm habe ich ja lange keine Socken mehr gestrickt, er braucht die nicht, denn vor einigen Jahren habe ich ihm etwa 10 Paare gestrickt und die sind ja immernoch da.

Die Mütze beruht auf den estnischen Mustern für Handschuhe. Muhv hat auch eine ähnliche Mütze gestrickt. Ihre Mütze diente mir auch als Beispiel. Nur ich wollte eine Mütze für meinen Sohn, aber die bekam auch mein Mann. Die Mütze wurde etwas zu groß. Markkus bekommt neue Mütze, die ist ja auch schon halbfertig. Mütze ist gestrickt aus Hjertegarn Ciao Trunte und Wolle unbekannter Herkunft, gekauft in Tallinn (Epp´s Wollgeschäft). Nadelspiel nr. 2. Mit solchen Mützen habe ich noch Pläne, die wollen jetzt alle meine Söhne und für mich selbst habe ich ja auch die Wolle hier liegen. Eben für so eine Mütze :)
Aus Schalfabrik wird so allmählich eine Mützenfabrik :D


Das wäre kurz für heute. Hoffentlich werde ich nie mehr so von der Arbeit in Anspuch genommen, dass ich gar keine Zeit für ein paar Zeilen habe.

Labels: ,

4 Comments:

Blogger KK said...

No mina ei tea, kirjutad, et pole aega kududa, samas sada asja valmis, üks ägedam kui teine!
Müts on eriti ilus!

08:00  
Anonymous Anonymous said...

Jajah, ma just mõtlesin sama kui KK. Mina suudan ikka veel ainult väikeste lapsemütside või kinnastega lagedale tulla ja neid koguneb ka ühte kuusse ikka väga vähe. Ja neistki vähestest pole mahti blogida, sest päeval tahab üks teine preili rohkem tähelepanu ja õhtuti jääb arvuti alati diivanist liiga kaugele. Igatahes väga kenad kudumid ja mulle see mütsiidee ka ikka väga meeldib.

09:47  
Blogger Muhv said...

No ei ole nüüd nii väga mind ka vaja ülistada selle mütsiga, mul endalgi lihtsalt juhtus kogemata :)
Mulle meeldib Su mütsi juures hirmsasti see variant, et hele muster tumedal taustal, nagu hoopis teine müts! Vot tahaks ise sedapidi nüüd ka. Ja ülalt alla nagu Aet tegi :)
Ja tapeet on sul viimase peal kift!

21:36  
Blogger Eva said...

Se müts on nii kena! Illusad värvid!

01:14  

Post a Comment

<< Home