Friday, October 13, 2006

Ahnepäits


Häbi tunnistada, aga seda ma olen. Või noh, leebelt väljendudes hamster.
Kallasin enamvähem kogu olemasoleva lõnganduse põrandale hunnikusse. Juhuuu! Ja hunnik kuubis! Ise ka imestan, et kuhu nad küll kõik ää mahuvad. 2 tuba, mees, kass ja 3 last, kastitäied kangaid, riiulitäied ning ka kastitäied raamatuid ja muud nodi. Ning see kuhilas, mis ju kohe silma ei torkagi.
Osa jäi leidmata. Nt. üks jämedatele varrastele itaalia mohäärisegu, kunagi Saksamaalt toodud.
Kui kogu muu kamm oli ää koristatud, leidsin G-B Jil´i ja Novita Wooliga veel ühe koti kapist. Siis on veel tumbatäied jääke, mida ma ka hunnikusse ei kallanud. Ja nagu koristades välja tuli, on osa kavalalt ja kättesaamatult ää pandud, ent kaasa keeldus mõnd kotti-kuhilat põrandale toimetamast.

Samas jäid silma ka mõned leiud:
1. Veeuputusaegne Novita Samos. Ju vist praeguse Samose mingi karvasem eelkäija. Miks ma selle rohelise ostnud olen, seda ma ei tea. Ju ma laste peale mõtlesin. Ma ei usu, et ma sellest üldse miskit teeksin.
Kirju ostu mäletan küll, see oli plaanis mustaga kokku kududa, ideid pakkus selleks Novita ajakiri 4/96. Mis neist nüüd saab, seda ma ei tea.


2. Mingi prantslaste roosa mohäärisegu, jälle asi, millele mina otstarvet ei oska välja mõelda. Ju ma selle odavuse pärast ostsin. Kuigi roosa eiole kunagi minu värv olnud. Mingi protsent on ses villa ja mingi mohääri, enamus aga .. sünt.


3. Adriafil Air - vaat see mulle meeldib. Laste jaoks sai ostetud, hetkel on seda aga vaid 150 g. Tegelt on seda mõnus Novita Isoveliga kahasse kududa. Äkki mõtlekski miskit lastele?


4. Ju vist veel vanaemalt saadud peenike villane. Ma olin selle olemasolu juba ära unustanud. Aga mu hetke pitsituhinas laheb vast isegi loosi.


5. Novita Paloma - 100% viskoosi. No nii libe on olnud minu katsutavatest vaid Schachenmayr Nomotta Fiesta, mille mulle kunagi üks kirjasõber Saksamaalt saatis ja millest ma omale suvise pluusi kudusin. On teine senimaani käigus ja üldiselt viskooslõngad mulle meeldivad. See siin sai aga taas ostetud Novita ajakirjas näpuga järge vedades. Ent hetkel jään ma viite võlgu. Sama idee juurde oli mõeldud tookord ka see Missoni Istanbul.


6. Adriafil Brio - üks ilusate värvidega aasaline lõng. Ma küll mäletasin, et seda peaks 3 tokki olema? Igatahes idee oli vanadel ostmise aegadel (kui ma esimest last ootasin) valge lihtne kamps selliste sigrimigri servadega. Jäi tegemata, poiss sündis kevadel ja kohe tuli peale kuum suvi ja ... Ega nende ideedega on vahel nii, et kui nad kohe ei realiseeru, siis nad ei realiseerugi. Aga ma leian, et selline laagerdumise aeg on vajalik. Äkki jääb nii osa poolikuid töid olemata?


7. Lõng, mis mulle meeldib, aga mida ma leidsin veel vaid toki - Novita 7venda-Tweed. seda vist enam ei olegi müügil? Relikt.


8. Leidsin ka kotitäie musta iirist. Mingi aeg, kui ema töötustaatus sai otsa ja ta korterit vahetas, siis ta leidis, et tal enam käsitööks aega ei ole. Nüüd paistab jälle olevat, igatahes täna telefoneerides tuli see iiris jutuks ja ta võtaks selle taas oma valdusse küll. Lasku käia. Ma nagunii ei oska sellele otstarvet leida.


9. Novita Softy - jälle üks pehme lõng, koguni 500 g. Ostetud konkreetse idee jaoks, aga kes seda enam mäletab, kus see idee pesitseb?


10. Super Kid - Lana Grossa. Oi kui ilus sinine toon see on. Kokku 7 tokki sinist ja 2 kirjut (a 25 g). Ostsin Keskmiku kampsuniks. Aga hea on, et ma seda ei teinud. Selle lõngakuhja juures tuli kaasaga just jutuks, et tal oli lapsepõlves selline karvane mohäärkampsun ja ta vihkas seda. Ega vist poleks poisslapsele tõesti vajalik. Eriti veel nende trööbeldamisi arvestades. Aga värv! Jumalik sinine!


11. Ja siis veel 2 tokki puuvilla-siidi segu Novitalt. Et ma seda ka rohkem ostnud ei ole?


Siis tuli välja veel kastitäis paellõngu, nii erinevaid värve Tahitit, miskist vana Novita kollast - Cabaret vist, ja üht millalgi Abakhanist ostetud sinise-roheka-valgekirjut. Siis minu titekirju sünteetilise kampsi harutatud materjal. Kuda ma seda kampsi küll kanda sain, käe all nii ebameeldiv? Ilus Baby fresh emmebilt, roheline - ostsin Pesamunale, aga kampsi tagatüki vaid kudusingi, siis kukkusin harutama. Ja nii edasi, ja nii edasi ...
Tegelikult oli huvitav tuhlamine. Ma oleks tahtnud selle kuhja ää ka kaaluda, aga pole hetkel kaalu. Patarei tühi. Aga niipaljukest kui ma suuremaid samamasti lõngade koguseid kokku lõin, siis kõige väiksem number, mida ma pakkuda julgeks oleks 25(-30) kilo. Ei olegi nagu kõige hullem?
Kaasa vaatas seda segasumma siin põrandal ja tõdes, et .. selle raha eest saaks ära parandada nii siduri kui ka vahetada õli. Nojah.

Ei, lõngades tuhlata on mõnus. Ainus viga on see, et ideedegeneraator hakkab tööle. Aga kust sa kohe kõigeks soovituks selle aja võtad?

Ja kokkuvõtteks jääb üle vaid tõdeda, et .. Häbi on (et ahnepäits olen), aga ei tunne!

Labels:

7 Comments:

Blogger Terje said...

Vau, oleks mul sellied lõngad. Ja nii palju. Aga ma ei raatsi osta.

17:41  
Blogger Aet said...

Appi, kui lahe. Oh oleks mina ometi sellise lõngahunniku omanik :)

19:34  
Anonymous Anonymous said...

Et mina juba keeletuks jään on imeasi, aga praegu ütleks küll, et ...

20:33  
Anonymous Anonymous said...

Lahe hunnik, kuhu sa küll selle mahutad :O Ma ei tahaks seda hunnikut, siis oleks mul lõngapoes süümekad. Peaks mingi lõngade vahetuse tegema, kindlasti on kellelgi midagi sinu hunnikust vaja ja kellegi teise hunnikus on mõni sinu uus projekt :P

22:40  
Blogger KK said...

Ossa heldene aeg! Ja mina põen, et mul on palju lõnga kogunenud...

10:20  
Blogger Tiina said...

Tegelikult on see kuhi kuidagi suhtkoht nähtamatult ära pandud. kaks suurt ratastega plastkasti töölaua all ning neli pappkasti poiste voodi all ning tumbade alla need kastiga, mida ma jooksvalt hetkel kasutan. Ainult üks-kaks kilekotti ongi, mis ei näe just parimad välja, aga need on pidevalt töös.
Kõige hullem ei olegi.
Aga ma ise ka ei kujutanud ette, et seda kõike niiiipalju on. Ning kõik ei mahtuund veel keskpõrandale. peaks ikka eile mitteleitu ja tumbad kah üle kaema, äkki leiab veel midagi huvitavat.

Kuhja juures on veider see, et kui midagi tegema hakkad, siis seda "õiget" asja ju ikka ei ole?

10:35  
Blogger Maret said...

See on juba midagi. Minu lõngakuhjakene ei ole selle kõrval miskit.

13:32  

Post a Comment

<< Home