Wednesday, January 21, 2009

Kindad

Kahed koguni on valmis saanud. Mitte, et ma eriline kindakuduja oleks, aga tuli selline tahtmine, et sokke vähem ja kindaid rohkem. Kauaks see nii jääb, eks seda näitab aeg. Sokikand on hulka lihtsam kui saada kahele kindale külge 10 sõrme.
Ühtekokku kudusin vast kolme kinda jagu sõrmi, kui mitte enam. No ei tulnud nii nagu tahtnuks. Küll ei jäänud peopesast muster jooksma, küll olid sõrmed kas ebaproportsionaalselt laiad või kitsad. Seal hakkab ju mängima käelaba silmade arv ja sõrmede mustri laius. Raamatus antud sõrmesilmade jaotus mulle ka ei sobinud, jagasin omamoodi. Mõnes kohas oleksin mina isiklikult veelgi harutanud, aga kinnaste omanik, minu Teinepool, keelas selle ää. Et muidu läheb lumi jälle enne ära kui ma nondega ühelepoole saan. Või siis läheb kudutuhin enne üle kui käekatted valmis. Igatahes sellised nad said. Lõngad on varudest, tumesinine on Raasiku villane. Valida oli mul hallile seltsi üsna mitme lõnga seast. Sinised kõik ja proovides passisid ka kokku, aga see tundus kõige õigem. Pildil ei saa võib-olla arugi, kui kaunis too tumesinine toon tegelikult on. Hall on ammu ostetud OÜ Arvita (oli vist mingi selline nimi) meriino. Vardad nagu ikka nr. 2. (lõngakulu kokku 60 grammi, niipaljukest nad kaaluvad). Sedakorda soetasin omale aga ka nood lühemad sukavardad, väga mõnus on sõrmi kududa kinnastele, palju mugavam manööverdada. Muster on selbu-kinnaste raamatust, Annemor #10. Mõeldud on need kui paarilised minu kinnastele. Kena käsikäes minna. Meespool soovis ju ka kindaid. Tema poolt tuli vaid 2 tingimust: lõnga ei osta nendeks juurde ja kindlasti sõrmikud.

Noid oli väga vahva kududa, mul kohe näpud sügelevad juba uue paari järgi. Ainult et ma otsin vist seekord ideed mõnest teisest raamatust.

Ja veel said valmis ühed heidekäpikud. Mulle ei andnud nood pajakinnasteks kujunenud valged käpikud rahu ja võtsin teise heide ja samad silmad-sentimeetrid ja tegin uued. No tuleb täitsa inimese mõõtu! Igatahes on seegi üks mõnus tegemine ja uus paar on juba varrastel.
Mingil hetkel on nood küll nagu mammutile mõeldud. aga pesumasinast tuli esimese hooga ikka üsna tilluke tükk tagasi, mis siis aegamööda käe mõõtu muutus. Juhend nagu varemgi Ullast.


2x Handschuhe. Die ersten für meinen Mann. Wolle aus meinen Vorräten, Nadelspiel 2. Muster aus dem Selbuvotter-Buch. So können wir jetzt mit Annemor-Handschuhen Hand in Hand rumlaufen, beide. Vor einem Jahr habe ich ja mir auch ein Paar gestrickt. Und die beiden Paare bleiben nicht die letzten.
Und Handschuhe aus Vorgarn, Nadelspiel Nr. 4. Nach dem Muster aus Ulla, hahtuvalapaset. Leichtes, schnelles Stricken vor dem Fernseher. Und jedesmal wird man überrascht - wie die nach der Waschmaschine aussehen.

Labels:

2 Comments:

Blogger Anu said...

vinged kindad! aga nende sõrmede tegemine on tõesti raske. kuigi ajaliselt ei võta eriti palju aega, aga vahel tuleb lai ja siis harutad ja harutamine võtab jälle isu vähemaks...
igatahes lõpp hea, kõik hea :)

10:28  
Blogger Muhv said...

Superluks kindad! :)

10:31  

Post a Comment

<< Home