Saturday, May 27, 2006

Kott ja tema "kõht"


Ma olen alati arvanud, et mul kott on läbi ja lõhki jama täis. Miks ta muidu punnitab. Aga polegi asi nii lootusetu.
1. mobiiltelefon / Handy
2. telefonikaart - korrast, kui ma telefoni koju unustasin, aga kõneleda oli vaja / Telefonkarte
3. kaks pastakat /2 Kugelschreiber
4. rahakott - selle sisu ma parem ei laota, suurim rämps on selle nahkse kesta varjus peidus /Geldtasche
5. huulepulk ... ma ei mäleta millal ma seda viimati kasutasin /Lippenstift
6. puuder / Puder
7. kahed võtmed / 2 Schlüssel
8. kohviku suhkrupakike .. tulime poisiga just kohvikust /Zucker - vom heutigen Kaffeebesuch
9. 1 pisike papupael, mille paariline läks katki ... uue paari mõõdupuuks / Schuhband der Kinderschuhe
10. elutoa tapeedi ribad ... igaks juhuks /Tapetenstreifen ... für jeden Fall
11. 2 poolikut ning räsitud taskurätipakki / Taschentücher
12. mõned märkmed paberil / einige Notizen auf Papier

Tänase linnaskäigu seisuga on pildilt kaks asja puudu. Fotokas - see ei ole alati kotis, aga seekord oli, ent seda läks vaja pildistamiseks. Ja riidekott - poeskäigu tõttu ootab see nüüd pesu.
Teatepulka edasi anda ma ei oskagi. Ma olen juba niipalju kotisisusid lugenud, et ...

Käisime siis meie pere viimastel sellekevadistel katsetel. Sedakorda Kadrioru Saksa Gümnaasiumis. Mõnes mõttes meeldis see õhkkond mulle siin enim. Lapsed võeti ükshaaval ette, igale kulus nii 20 min. Õpetaja tuli pärast ka vanema jutule, lapse kohta paar sõnagi. Poiss võttis asja ülima rahuga. Stiilis "no mis see siis ära ei ole!". Emme oli see, kes oli närvis. Eks näis mis saab. Need tulemused peaks pandama 7-ndaks juuniks üles. Ootame ära.
Aga mis mind üllatas oli vene laste rohkus. Vene peresid oli ukse taga ikka mitmeid. Ei, mul ei ole midagi vene laste vastu eesti koolis. Aga jah, ukse taga ei rääkinud ükski neist lastest sõnagi eesti keeles. Kui nad aga katsete edukale sooritamisele loodavad, siis peab laste keele- ja muud oskused ikka head olema. Mida kõike seal katsetel ei taheta ...
Senimaani olin minagi arvamusel, et koolikatsed on lapsele stressavad ja üks paras solgutamine. Meite poiss aga võttis seda kui lihtsalt väikest vaheldust. Ei mingit stressi. Tema jaoks olid need toredad päevad, kus lauba hommikul mindi linna, vahel koos terve perega, ja pärast veel kohvikusse kah! Ma olen seda vist öelnud, aga ma olen laias laastus ka üks rumal ja hoolimatu ema, sest me ei harjutanud mitte aasta otsa etteütlusi, ei sundinud last pidevalt lugema, ei teind seda teist ja kolmandat. Ühesõnaga: laps käis lisaks lasteaiale vaid eelkoolis. Sedagi suuresti sellepärast, et lasteaed on neil väike ja kooliminejad segi veidi noorematega. Sellises segasummas on keeruline ka ühele osale koolieelset ettevalmistust teha. Kui kuulad paljude "katsetajate" lugulaule, siis on seda ilmselgelt liiga vähe ja vanemapoolne laiskus on see veel takkapihta. Ma ei ajanud veel klassiruumi ukse takka lapsele raamatuga tarkust pähe (seegi pildike elust endast).

Der "Spiel" - was enthält Deine Handtasche?
Inhalt ... siehe oben.
Es fehlen vom Bild 2 Sachen - Einkaufstasche und Kamera. Den Letztgenannten brauchte ich ja fürs Bild.
Der "Stab" sollte weitergeben werden, jedoch habe ich schon in so vielen estnischen Blogs das Thema vorgefunden, dass ich nicht mehr weiss, wem ich den weitergeben sollte? Wer möchte ...
Wir hatten heute wieder Schultests. Jetzt bleibt es nur zu hoffen, dass der Junge in eine der getesteten Schulen reinkommt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home